برگزاری نخستین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در دوره جدید

نخستین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در دوره جدید با دستور کار اهداف کلان حوزه فرهنگی– دانشجویی در سال ۱۴۰۲، گزارش اقدامات انجام‌شده و موضوع حجاب و عفاف برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر مهدی باصولی، سرپرست دانشگاه؛ دکتر منوچهر جهانیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه؛ دکتر حسن فارسی، قائم مقام رئیس جهاددانشگاهی و معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی؛ دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی؛ دکتر عیسی علیزاده، مشاور اجرایی رئیس دانشگاه؛ دکتر مجید نجارزاده، معاون آموزشی دانشگاه؛ دکتر علی‌اکبر کیوانفر، دکترمحمدمهدی اخویان، دکتر زهرا حسین‌نژاد و دکتر آرش حیدری، از اعضای هیئت علمی دانشگاه؛ محمدمهدی جباری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه؛ مهدی خادم، سرپرست روابط عمومی دانشگاه و صدرا عمویی و زینب نجفی، مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، در تاریخ سه‌شنبه ۲۲ فروردین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، دکتر مهدی باصولی، سرپرست دانشگاه، ضمن خیرمقدم به اعضای جدید شورای فرهنگی، ابراز امیدواری کرد که هم‌اندیشی‌ها و نظرات این شورا بتواند به توسعه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بینجامد. دکتر باصولی با اشاره به ضرورت یاددادن مهارت‌های زندگی در قالب برنامه‌های فرهنگی به دانشجویان، توجه به گفتگو، پرکردن شکاف‌های بی‌اعتمادی و توجه به مسائل هویتی را در برنامه‌های فرهنگی خواستار شد. در ادامه، دکتر منوچهر جهانیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت شب‌های قدر، گزارش عملکرد حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و برنامه‌های متنوع طی سه ماه گذشته و اهداف کلان فرهنگی – دانشجویی دانشگاه را در قالب یازده بند اصلی بیان کرد.

در ادامه، حاضران در جلسه نظرات و دیدگاه‌های خود را نسبت به دستورات اصلی جلسه بیان کردند. لزوم توجه به مبانی نظری و به‌ویژه نظرات و تذکرات مقام معظم رهبری در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه، لزوم توجه به سبک زندگی دانشجویی، وجود شکاف بین‌نسلی در دوران کنونی و ضرورت توجه به این مهم در برنامه‌های فرهنگی، ضرورت اولویت‌بندی در اهداف کلان فرهنگی، توجه به نظام مسائل دانشگاه، تمرکز دقیق‌تر و بیشتر بر موضوع عفاف و حجاب در کارگروه‌های ویژه، توجه به دغدغه‌ها و ایده‌های فرهنگی دانشجویی، توجه به کلیدواژه تربیت انسان دانشگاهی در برنامه‌های کلان فرهنگی، استفاده از سرمایه شورای فرهنگی دانشگاه و انسجام مدیریتی در سطح دانشگاه برای دستیابی به اهداف فرهنگی ازجمله مباحث اصلی مطرح‌شده در این نشست بود.

در پایان نشست، دکتر مهدی باصولی ضمن جمع‌بندی موارد مطرح‌شده، بر ضرورت گفتگوهای مستمر با دانشجویان با توجه به مقتضیات نسل جدید و تنظیم برنامه‌های فرهنگی با توجه به شرایط نسل کنونی و جذب حداکثری دانشجویان برای انجام کارهای فرهنگی و نیز برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگی دانشگاه تأکید کرد. ایشان همچنین در پایان با اشاره به شب‌های پرفضیلت قدر، دعای خیر در این شب با عظمت و پر از نور و برکت را از اعضای جلسه طلب کرد.